Mycket roligt

Måste bara säga Grattis till Tintin som precis ringde och meddelade att hon fick MVG på det muntliga testet! :)
Hon är duktig den där lilla kladdkakan!

Jag har kommit fram till vad jag ska pyssla med nu en tid framöver så att jag ska få råd med allt jag vill plugga!
Har varit inne på "rastahunden.se" många gånger förut och tänkt sätta mig som dogwalker, men har liksom aldrig tagit tag i saken! Idag kände jag som sagt att jag MÅSTE få någonting att göra och kom då på idén att kolla upp den här sidan igen! Nu har dom gjort om, så att man blir egen franchiser, men är anställd av dem, så dom hjälper folk med skattebetalning och tips och råd. Det enda som är, är att det kostar 2500:- för att vara "medlem" 1 år.
Men det tänker jag inte låta stoppa mig!
Det är ett seriöst företag, med seriösa kunder, så jag har ingenting att förlora + att jag kan börja omgående eftersom att jag har de pengarna!
Det går ut på att gå ut och gå med andras hundar och priset brukar se ut såhär:

Månadsabonnemang

1 rastning (30 min ) Mån - fredag (ej röda dagar) 1500 :-

1 rastning (60 min) Mån - fredag (ej röda dagar ) 2900 :-

Man får också en länk på deras hemsida, vilket jag glömde skriva..
Sedan ska jag då i såfall bygga en egen liten sida där jag ska lägga upp bilder, priser, information och annat, så att det verkligen ser bra ut också!
Angående priserna så är det ju ännu bättre än det jag har ju nu. Nu är det ju liksom 1500:- för 2-3 promenader varje dag + att dom är hemma hos mig + att det ska städas, matas, tas om hand, så egentligen är jag jätte underbetald! Men det som är ännu bättre är att arbetet blir helt vitt också! :)
Sedan när jag är färdigutbildad så kan man ju bygga en grund på alltsammans + att jag också då har fått lära mig en massa saker om att driva ett eget företag, för detta blir ju som det!
Såå.. Det här är min planering i alla fall för en kommande framtid!

Nu ska jag ta och gå ut med hundarna innan huvudvärken blir ännu värre..

Ja, jag kanske är lite mano idag, humörsvängningar som en liten knas, men det har sina naturliga förklaringar också ;) I alla fall så hoppas jag att Thomas också stödjer mig i detta och litar på att det är en bra grej!
Och förresten, man vet aldrig så länge man inte testar något nytt! :)


Something stinks in here ;)

/ Suzz

Kommentarer
Postat av: TinTin

Tack lilla sockerkaka! :) Jag är LYCKLIG!! :)



Och guu så kul om det är nåt som funkar för dig! Alltså att du klarar av det är det inte tvekan om, hoppas bara att allt funkar som det ska rent praktiskt med det där på sidan!!

Jag håller tummen, och är spänd på uppdatering!

Puss puss

2012-03-01 @ 17:01:13
URL: http://https://lillatintin.posterous.com/
Postat av: Suzz

Tintin: Ja, jag har pratat med Thomas nu också och han tyckte jag skulle köra på det :) Så nu är jag mega lycklig! :)



Puss puss

2012-03-01 @ 19:02:51
Postat av: Maria Bredin

jag stödjer dig :) tycker detta låter jätte bra :) säg till om du behöver nån hjälp :)

2012-03-04 @ 12:32:54
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0