Igår och idag = väntans tider

Igår skulle jag bli uppringd av chefen på företaget som jag ska få jobba hos.
Han skulle ringa mellan halv 3 och halv 4. Jag väntade till 4, sedan ringde jag upp "hans högra hand" som sa att hon hade pratat med honom för 3 sekunder sedan och att han var på väg att ringa mig.
"Jamen då lägger vi på då" sa jag, men hon sa snabbt att hon skulle testa koppla mig till honom.
Jag väntade i 15 signaler och sedan la jag på.
Skickade honom ett mail igår där jag skrev och frågade om han hade försökt få tag i mig, att jag hade försökt fått tag i honom, men att vi kanske kunde köra introt idag istället.
Han svarade sent igår kväll att han hade försökt ringa mig många gånger, men frågade om 10:15 skulle passa idag.
Jag svarade imorse vid halv 8 att det var självklart att det skulle gå bra.
Klockan är nu 10:25 och han har i alla fall inte ringt ännu.
Jag har en riktigt dålig känsla av detta, men det fick jag redan igår då allting strulade till sig, så just nu hoppas jag verkligen inte på någonting.
Eller jo, innerst inne är det klart att jag gör det, men ska försöka att inte bli besviken i alla fall OM han nu inte ringer!
Jag kommer i alla fall att vänta till 11 och sedan ska jag försöka gräva fram hans nummer och få tag i honom och fråga vad det är som händer, om han nu har försökt att få tag i mig idag också.
Konstigt är det i alla fall..

Jag har varit ute med hundarna redan och Frasses matte önskade att jag skulle släppa lös honom så att han fick springa omkring. Tydligen hade han hoppat på en annan hund idag och hon tror att det har med understimulans att göra.
Sagt och gjort så gick jag till fotbollsplanen som är inhägnad - TRODDE jag!
Men Frasse lyckades komma under stängslet, börja springa iväg inne i skogen. Jag ropade och använde visselpipan som jag har + att jag även hade med godis, men ingenting hjälpte!
Sedan hör jag honom skälla som fan och där kommer en ung kvinna och ser rätt rädd ut. Frasse går bakom henne och tittar samtidigt på mig. Jag ryter till honom att nu får det vara bra, men kommer på att jag har godis i fickan och MUTAR honom med det för att komma in igen.
Jag vill så gärna släppa honom, men han LYSSNAR verkligen inte på mig.
Så nästa gång så blir det Flexikoppel istället så han får springa på, men att jag faktiskt kan ha koll på honom.
Jag bad såklart om ursäkt till tjejen, men hon såg mest bara skärrad ut!
Jag blev skit sur, men tänkte att jag måste ju ta en prommis med dem i alla fall så att dom får göra av sig.
Wittra sprang hela tiden bakom mina ben, kors och tvärs.
Frasse skulle hela tiden dra åt vänster för att "bestämma" vägen, samt pinka 100 gånger.
Nova drog och drog och drog för att hon var minsann den som skulle "bestämma", men hon drog då såklart åt höger!
Ja, en riktigt lysande start på dagen måste jag säga!

Klockan är nu 10:30 och fortfarande inget samtal. *suck*

/ Suzz

Kommentarer
Postat av: Maria

Han kanske har fel nr till dig. Annars borde du ju ha sett att nån ringt

2012-03-20 @ 10:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0