En ny dag med nya saker att göra

Har hämtat upp Wittra för en halvtimma sedan, men idag var det riktigt segt att komma upp ur sängen kan jag lova.
Efter tandläkarbesöket igår så fick jag såå ont i huvet av all spänning och inatt har jag drömt en himla massa mardrömmar om tappade tänder och trasig mun, så jag är riktigt skit trött idag!
Ska dock bara vänta tills Frasse kommer, klockan 9 och sedan blir det en jäkla massa städning.
Nova har börjat byta päls nu igen, så det är hår hår hår överallt!
Mina byxor ser typ ut som ludna brallor nu för tiden :)
Och golvet ska vi inte ens prata om :/

Nova har ju fått något knas i huvudet också.
Igår när vi var ute på första promenaden så var det en bil som backade in i en trottoarkant alldeles utanför.
Det small inte och det lät inte något speciellt, förutom lite "krafsande".
Nova blir helt hysterisk och ställer sig upp i kopplet och drar halvt sönder min handled och skriker.
Jag fick faktiskt bli rätt arg på henne, eftersom det var faktiskt jätte fånigt att reagera på något sånt.
Resterande delen av promenaden sprang hon som en räv och drog och hyperventilerade.
Det blev int een lång prommis kan jag tillägga.
Nästa promenad som vi tog så var Nova riktigt urflippad och var den där räven igen och det blev en ytterst kort promenad också.
Hade det varit hon och jag bara så hade jag inte gett upp över huvudtaget, men när man har 3 hundar, varav Nova stressar upp de andra två så går det faktiskt inte att ta långpromenader alls.
Jag älskar min voffa så himla mycket, men ibland skulle det vara skönt med någon som kunde hjälpa till med såna problem som hon har, för många gånger så känner jag bara "GAAAH".
Inomhus är hon hur lugn och fin som helst och hon kan både vara gosig, rolig, söt och busig, precis som en "vanlig" hund, så jag hoppas att det är som Thomas tror, att hon bara har fått för sig någonting just nu.
Men fick ett bra tips av Tintin i alla fall, att ta med godis ut och få henne att "tänka på annat", så det ska vi testa i helgen.
Sedan ska Thomas och jag ta henne till något ställe där hon bara kan vara hund och springa omkring och leka med pinnar, för att visa att det är inte farligt utomhus.
Min älskade lilla Nova <3

Nu ska jag ta och kolla lite tv innan Frasse dyker upp!



/ Suzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0