Bara strul hela tiden

Det kommer nog inte att fungera så bra med att jobba hemifrån ändå..
Jag har inte kunnat skicka mail till min chef för att få tag i honom och nu när jag ringde så svarade han inte..
I alla fall så står det på mitt avtal att jag är projektanställd, vilket betyder:

"En projektanställning är en allmän visstidsanställning som avser ett visst arbete eller ett visst projekt och utgör en tillåten anställningsform enligt lagen om anställningsskydd
Projektanställning är en vanlig anställningsform inom byggbranschen då byggföretag anlitas för kortare eller längre byggarbeten för vilka det krävs arbetskraft men där det är osäkert om de anställda byggjobbarna kan beredas arbete när byggprojektet är avslutat."
Det är inte alls det som jag trodde att jag skulle skriva under (obs, har ej skrivit under ännu för jag vill prata med chefen först så att allting är uppklarat)

"En projektanställning upphör att gälla utan uppsägning när det avtalade arbetet för ett projekt har slutförts enligt lagen om anställningsskydd."

1. Jag förstår inte hur jag kan ha blivit "projektanställd", utan att det har diskuterats
2. Det står ingenting om uppsägning överhuvudtaget i kontraktet
3. Jag fick själv maila och kolla upp det här med att få kontrakt över huvudtaget
4. Chefen gick igenom ett intro med mig, sa att han skulle maila mig en dator som kommer tillhöra mig, det har han inte gjort
5. Jag vet inte hur jag ska jobba, hur många timmar osv..
6. Det är riktigt dåligt betalt. Om jag jobbar heltid kommer jag att få ut 9000:- efter skatt
7. Det står på kontraktet att jag blev anställd den 1:a januari 2012

Jag tänker inte skriva på detta då det helt enkelt är för jävligt att dom kan skriva fel, stava fel och lämna konstiga uppgifter på anställningsavtalet.
Det känns som att det inte är någon mening att ens försöka reda ut detta, men tänker göra det ändå.
Jag såg jätte mycket fram emot det här jobbet och allt vad det innebar, men just nu känns det bara helt enkelt förgäves! Jag känner mig nedstämd och bitter på att det aldrig kan fungera som det ska.
Jag har gått nu i snart 4 år med många olika anställningar som helt och hållet har upphört, utan mitt samtycke, så är det konstigt att jag faktiskt reagerar när det blir strul igen??

Gårdagen var ju också en fröjd måste jag säga.
Det började med att Wittras matte ringde och väckte mig 7.10 så jag fick hoppa i kläderna och springa till hissen.
Väl nere så sa hon att det var så fint väder så det var därför dom vaknade tidigare.
Jag kommer upp i lägenheten och efter det kommer Frasse.
Går som vanligt och hämtar honom och sätter mig en stund vid datorn.
1:a promenaden gick hur dåligt som helst.. Hundarna var överallt och ingenstans och dessutom stoppade Frasse in ett ben, stort som ett äpple i munnen och vägrade spotta ut.
Jag blev riktigt förbannad och försökte öppna gapet på honom, utan resultat. 2 killar gick förbi, kollade bakom sig och skrattade. Jag blev ännu mer förbannad!
I TIO minuter kämpade jag med att få Frasse att öppna munnen och till slut så fick jag upp den.
Kastade benet en lång väg och efter detta blev promenaden riktigt kort kan jag lova.
Vi kom hem och Frasse fick gå och lägga sig.
2:a promenaden var heller ingen trevlighet alls. Hundarna hade nog bestämt sig för att jävlas hela dagen med mig, så det resulterade i en kort promenad igen.
Klockan 3 kom Wittras matte och hämtade, så vid halv 5 tog jag med Frasse ut, för jag bestämde mig att verkligen lära känna honom och han var som en liten DRÖM!
Vid 5 gick jag upp och hämtade Nova och dom fick leka av sig ute och vi tog en riktigt lång och go promenad/joggingrunda.

Idag har dom skött sig jätte jätte bra, så att det är mitt dåliga humör som smittar av sig stämmer inte.
Är lika skit sur idag, men dom är duktiga :)

Jag ska sätta mig och vänta och vakta vid telefonen nu och se om chefen ringer upp mig någon gång.
Ska också söka mera arbeten, men jag tror att det bästa är att söka jobb på plats och inte jobba hemifrån.
Det betyder ju då att jag blir av med Frasse också, men det kan inte hjälpas.
Jag måste tänka på mig själv nu och vad jag mår bra över.
Det är inte att sitta hemma hela tiden och jävlas med massa tok jobb!
Ledsen att jag är så bitter, men jag tycker att jag har anledning till det!

Wittra slutar hos mig senast den sista april också för övrigt.
Jag var tvungen att säga ifrån mig henne.

/ Suzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0