Arbetsförmedlingen

Ska till arbetsförmedlingen idag, 13.15 tror jag det var!
Ska bland annat fråga om praktik och hur mycket man får i ersättning av dem.
Jag har 2 alternativ just nu..
Antingen så tar jag jobbet som jag har haft på gång länge, men tjänar inte så bra, eller så försöker jag fixa en praktik på ett hunddagis, pluggar samtidigt och får till min utbildning för att kunna antingen börja jobba på ett dagis eller starta ett eget.
Det är självklart alternativ nummer 2 jag vill göra, men det beror dock helt på hur mycket pengar det genererar.
Så tjänar jag mer på arbetet så kommer jag att hoppa på det.

Idag är både Wittra och Frasse här och det känns faktiskt skit jobbigt att behöva säga upp dem båda två, men jag MÅSTE verkligen komma igång med livet på allvar nu.
Det går inte att hålla på och dra ut på det, för ingen blir lyckligare av det.
Men tungt och tufft känns det att behöva ta upp detta med Frasses matte, då jag tycker så himla bra om henne.

Ska snart ut på promenad i solskenet, men det var faktiskt inte så varmt idag som jag hade hoppats på.
Om jag får in pengarna av Frasses husse idag så ska jag ta och veckohandla och dessutom köpa dammsugarpåsar, för just nu kommer jag inte att kunna dammsuga upp ett enda hårstrå till.
Nova fäller ju så in i helskotta så det är absolut nödvändigt!!

Men, ska kolla ett avsnitt av Biggest loser nu innan jag går ut med dogsen!

/ Suzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0